Translate

måndag 4 september 2017

Höstens intåg

Ingen återvändo idag, dags för Friskis & Svettis. De har flyttat till nybyggda lokaler och det är fortfarande inte riktigt klart. Invigning på lördag och då får man prova på alla gympor helt gratis. Jag kör på 10-kort och fick köpa ett nytt och fick en chock. 750 kronor, alltså 75 kronor/gång. Jag är nog helt av banan, tycker det är alldeles för mycket pengar egentligen, men det är det kanske inte. Förra gången jag köpte kort hade jag remiss efter artrosskolan och därför var det mycket billigare. I vilket fall så var det roligt och jag klarade det över förväntan.



Hösten har kommit idag, solen försvann och det har blivit kallt. Jag cyklade hem och satte mig vid scrapbordet. Riktigt skönt faktiskt.


Jag gjorde middag idag. Falukorv i ugn där jag fyllde den med fetaost och tomat. Kryddade och hyvlade över vanlig ost. Det blev gott och serverades med potatismos och sallad.

2 kommentarer:

  1. Ja heja dig som sagt!! Det är nog så det kostar... m gympan tänker jag. Och så gott det ser ut m maten!!! Önskar jag kunde ha riktig ost jag med .. KRAM 💚

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja så är det ju såklart, jag bara inte hänger med riktigt. Bättre kanske att köpa årskort, men så vet jag ju aldrig hur mycket vi kommer att vara hemma. Ja inte lätt att inte kunna äta ost, men finns väl ersättare, blir aldrig det samma förstås. Kram

      Radera