Translate

söndag 3 september 2017

Härlig söndag

Jag fick sota för den där maten igårkväll, vaknade och mådde riktigt dåligt och fick vara uppe några timmar inatt. Jag kommer aldrig att äta någon liknande skitmat igen. Sedan imorse fick jag fladder över ögonen, kallas nog ögonmigrän, jag har haft det förr, men väldigt sällan. Jag hade avtalat med dotter Mia om en promenad och sedan kändes det bättre. Sommaren håller i sig och det är så fint väder.


Vi gick invallningen, njöt och pratade.




Vi skildes åt och jag gick hem och bytte till baddräkt och cyklade ner. Jag träffade kusin Gun som också var ute och gick.



Men var är alla badare denna ljuvliga söndag? Antagligen är det så att folk inte förstår hur härligt det är härnere nu när vi gått in i september månad.


Gun tog ett foto på mig i dykögonblicket som hon skickade.


Senare på eftermiddagen cyklade jag ut till Lerberget för att titta på KDFF när de spelade fotbollsmatch. De vann med 3-0 så det var roligt, de ligger i topp i serien divison 2, duktiga är dom.





I andra halvlek fick barnbarnet Ebba spela, hon har fått göra sin debut i A-laget detta spelåret.



När jag kom hem hade Harald gjort middag, köttbullar idag, gott! Mycket godare än restaurangmaten igår och mycket billigare.




2 kommentarer:

  1. Vilket elände att du blev så dålig!! Fy då!! Men du är ju en sann kämpe och vek inte ner dig!! På't igen bara och ut och gå , bada och cykla!! Heja!!! Ser härligt ut där vid bryggan!! Här har vi haft en riktig höstdag idag med kalla vindar och löv som singlar ner i vinden. Lite mysigt ändå tycker jag då. Hoppas du mår helt bra nu!! Kram 💚💚💚

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jodå jag mår bra igen, sånt går ju över rätt snabbt. Hösten har nått oss också idag, rätt skönt också, jag har suttit med en massa saker vid scrapbordet utan dåligt samvete! Kram

      Radera